onsdag, mars 10

Bättre imoron

Nu sover min lilla, goda famndocka. Fick pussa honom till sömns men han somna i egen säng några minuter före 7 så att jag hann se på matkaoppaat. Det måst ju kännas tryggt att bli pussad till sömns. Imorgon ska jag vara extrasnäll mot honom och ge honom megamassor uppmärksamhet. Jag ska inte bli irriterad, inte ens inne i skallen, på hans gnäll eller att inget är bra. Jag ska vara en gosig söt mamma som accepterar dåliga dagar och visa åt ungen att han ändå är helt superunderbar och speciell. Inga suckar eller "vännen va e d?"- uttryck, ingen halvarg ton för att han kniper mig eller gör något annat oönskvärt Jag ska leka och underhålla honom hela dagen och inte spendera så mycket tid vid datan och med bloggar.

Sen ska jag också vara jättesöt mot Micke och vara en toppenfru. Inte genast ge ungen åt honom när han kommer hem, inte klaga över vad han glömt/inte gjort eller över hur slut jag är, inte påpeka att han varit borta två kvällar i rad och att han får natta Arthur. Jag ska ha en vänlig ton, inte sucka när vi pratar, inte klaga över att vårt hus är kaos och på kvällen när Arthur sover ska jag inte sitta vid datorn utan spendera den tiden med min man. Jag ska inte heller på natten bli störd över att han inte hör Arthur vakna.

Morgondagen blir toppen!

Inga kommentarer: