söndag, mars 28

Dagens tankar

Idag var vi på babysim med Arthur och oj vad bra det gick. Första gången vi satt näsan under vattnet och sen drog jag också honom under vattnet efter att vi hällt vatten över honom. Och han hade absolut inget emot det. Härligt. Han är så duktig. Gångerna före har det inte varit så pop att få vatten över ansikte.

Sen spydde han också i mitt hår idag. Det var faktiskt megaäckligt. Det var nån sorts majspure... Hade honom och flyga och hoppa lite och så, vips!

Han är som sagt rätt mammig och famnig. När jag sitter på golvet med honom så försöker han kråla upp i famnen, så sött så. Ibland när jag går bort från vardagsrummet och fast Micke är där så börjar han kinka, när jag kommer tillbaka är han nöjd. Vet ju att det inte har något att göra med att jag ammar så lite, typ 1 gång per dag och 1 gång per natt, men är ändå fundersam, så vågar inte sluta helt. Han måst ju få närheten. Så länge det ännu går och det finns någon mjölk alls.

Sen har Arthur också börja göra pruttljud med munnen mot bara ben eller axlar. Skojigt!

2 kommentarer:

puva sa...

vet du vad, vår flicka har också varit gnällig när jag gått utom synhåll fast det förut varit helt okej. det började vid 6,5 månader ungefär. tror det är en fas... återigen... men hon är jättemammig och blir lätt rädd för främmande fast hon är alldeles i min närhet. speciellt män tycker hon är skrämmande. lite grann har det börjat gå över nu!

Michaela sa...

Oj nej. Har ju nog hört att nån sån fas ska komma men hade tänkt och hoppas på att den kommer först vid 8-9 månader.