fredag, mars 5

Nå nu sover han ju sen!

Sähär ser det ut i sovrummet just nu...

Arthurs mattider är rätt fasta, 11, 2, 5 och 7, för de kan jag påverka. Sovtiderna är det sen inte lika bra med. Försöker ju också påverka dem men tyvärr finns det ingen on/off knapp på ungar. Idealet sku vara att han vaknar 8, tar en 30 minuters tupplur kring 10, tar en 1,5-2 h tupplur halv 1 tiden och sen en 45 minuters tupplur en 4-tiden. Problemet är att han oftast vaknar efter 35-45 minuter (tycks vara vanligt för barn).
För att få min väg gick jag därför på promenad med honom på dagen så att han sku sova mera än 45 minuter, nå vad hände? Jo, han vakna sen ändå i vagnen efter 45 minuter och vägra somna om. Och vad gör han nu såhär på kvällskvisten? Joo, han har ren sovit 1 h 15 minuter. Om han inte vaknar snart får jag väcka honom... Detta är orsaken till att ingen dag ser lika ut som den andra. Man vet aldrig hur länge han sover.

1 kommentar:

Mamman i Familjen sa...

Åh, som jag känner igen det där!
Och det som fungerar den ena veckan är katastrof nästa vecka. Man lär sig minst sagt att vara flexibel som förälder.