fredag, mars 5

Snart är det vår

Dagarna bara går framåt och min lilla baby blir bara större. I veckor är han redan 23 veckor. Galet. Var idag och tog ett otrevligt papa-prov och jag var jättespänd och äcklad inför det, att klä av sig endast alla byxor och gå upp i en stol och visa allt är faktiskt inte min grej, och sen ännu att laboratorietanten gör vad hon gör och för in vad hon för in gör inte saken bättre. Jag hatar det. Saken görs inte bättre av att jag haft en förändring och det har skurits bort och gjorts andra grejer, dessutom av en gammal gubbe. Nåja to the point. Efter en förlossning borde detta ju inte vara en så stor grej, en unge har ju trots allt kommit ut därifrån, men nää, jag tycker nog ändå att det nästan är värre än en förlossning. Förlossningen glömmer man och resultatet (ungen alltså) är positivt, medan detta andra bara är äckligt. Jobbigt att vara kvinna.

Annars är det helt härligt väder idag, speciellt med tanke på att miniman igen är inne i en fas när det inte alls lockar med att sova. Det finns 3 alternativ för tillfället:
A) Man sätter ner honom i sängen, drar igång speldosan och ger hans sovsaker. Efter en timme ligger han ännu vaken och man har fått vända på honom otaliga gånger. Sen är han så trött så han bara gråter och man måste ta upp honom.
B) Bär och vaggar honom i famnen. Tar en evighet eftersom han i något skede glömmer att han är trött och ska sova och börjar titta omkring. Detta är också vad man måste göra när A inte funkat.
C) Det snabbaste sättet är att klä på honom kläderna och gå ut på vagnpromenad. Somnar på några minuter.

Har alltså gått två gånger ut idag endast så att han ska sova. Nu lär han väl sen i något skede sig och sova.

Inga kommentarer: