lördag, mars 27

Morgonpigg liten


Idag var det igen en tidig morgon. Halv 7 börja Arthur prata och klämde ut en liten klick i blöjan. Har ren hunnit baka havrescones och titta på mörkläggningsgardiner.

Men natten. Förstår inte riktigt. Hur kan en 6 månader gammal baby som äter 5 mål per dag vara så hungrig på natten. Förra natten gav jag ersättning halv 1 tiden, han drack 170 ml och sov till 4 då jag amma. Inatt testa jag med majsvälling för att se om det sku hålla honom längre mätt. Nå han drack hela 210ml i ett nafs och sku ha kunna dricka mera. Satt ändå ner honom och sova. Klockan 3 funkar inte pajning och tutt mera, inte bröstet heller. Och han dricker 100 ml ersättning. Så totalt har han druckit 310 ml inatt. Hur ska jag få bort detta? Då utan att bara vägra ge honom mat och bära på en skrikande baby.
Sen har jag ju också paja honom 3 gånger och burit 1 gång.

4 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Vår lilla snart 5månader gamla pojke äter massor på natten också. Fast han äter massor på dagen också.
Förstår inte...

Michaela sa...

Får väl bara försöka tvinga i ännu mera på dagen...

Sara sa...

sådär var det nog hos oss också ett tag: pojken åt till och med mera på natten än på dan. men, som med det mesta annat så gick det över av sej själv! :)

Michaela sa...

Sluta han sen helt själv på natten? Enligt rådgivningstanten slutar vissa själv och andra måste man tvinga sluta genom att vägra ge dem mat på natten. Och jag vill ju ge mat åt honom om han är hungrig och vill inte att han ska behöva vara lessen...