onsdag, mars 3

Matvraket

Arthur. Han är ett matvrak. Han är lite på 5 månader. Idag har han fått ett fjärde mål mat, han har idag ätit:

11: 1 burk majs, halv burk äppelpäron
14.30: 1 burk egen äppelhallon och flera skedar banan
16.45: 1 burk egen morotmajs
18.45: Havregröt gjort på 1 dl ersättning och nästan halv burk plommon

Varje gång sku han dessutom ha kunnat äta ännu mera. Jag har slutat ge mat när jag tycker att nu är det alltför mycket, han har inte vänt bort huvet, stängt munnen eller spottat ut i slutet. Inte en enda gång. Har också ammat åtminstone 4 gånger nu på dagen. 5-6 dl riktig mat. Känns lite hemskt det med, som om jag inte ger tillräckligt med mjölk eller nåt, men han borde ju veta bäst själv. Sjukt!

2 kommentarer:

Kakkakaffe-Eva sa...

När Marius var i den där åldern åt han t.ex. havregrynsgröt kokad på 2,5 dl vatten och 1 dl gryn. En timme senare smällde han i sig 330 ml välling!!! Helt ofattbart! Jag visste inte heller när jag skulle sluta ge, eftersom han heller inte meddelade något så jag bara matade på. Men inte verkade han må dåligt heller... Celine äter betydligt mindre. Undrar om det bara är skillnad mellan pojke/flicka.

Michaela sa...

Helt sjukt, det är ju en vuxen portion! Han var säkert jätteaktiv redan då och förbrände mycket. Arthur rör typ på sig konstant när han är vaken och jag tycker att han blivit ännu mera energisk sen han börjat äta massor.