fredag, mars 12

Ge mig ork!

Just nu sitter jag med detta framför mig: Mjölk, megastor shokoplatta, ouppdrucken ersättning och tandborste. Är helt otroligt slut. Lite som då i början. Äter sällan sådär megamssor shoko utan klarar mig bra med några bitar. Inte idag. Jag fasar för natten. Det är en liten tand som är påväg upp, ungen är snuvig och hostig som bara den och sen vill han lära sig att komma upp i krypställing. Lite för mycket på en gång för att det sku gå smärtfritt.

Dålig, dålig energi men väldigt hoppingivande.

Arthur har idag ätit endast en måltid med normal aptit, annar är det fruktpure jag försökt med så att han sku få i sig något. Dessutom är det en väldigt dålig kombination att mata ett slemmigt, hostigt barn. Risken för att allt flyger ut är stor. Som kan ses på bilden.

Sen har jag äntligen listat ut vad det är han vill när han ligger på magen. Han vill upp, framåt, krypa liksom. Vill inte att han ska börja krypa på länge men hoppas att han inte ska klaga ända tills han lär sig. Idag backa han när han ville efter en sak, men sen kom han på att han kan ju faktiskt ännu sparka sig fram. Han har ändå varit rätt nöjd idag och jag har haft honom mycket nära, både i hug-a-buben och ergon.
Helt upp slipper han inte ännu, men magen får han nog upp. Stop unge nu!

Inga kommentarer: