söndag, september 12

Hektiskt veckoslut

Igår klockan 3 hoppa vi på tåget (utan vagn) och for till Karis. En rolig detalj var att de ända andra barnen som var i lekvagnen var Arthurs pysslingar, men det visste vi inte då, men de var så urgulliga. 2 och 4 år och fråga en massa frågor.

Det gick snabbt att åka tåg med rolig underhållning.

Sen snabbt via mammas jobb och mata Arthur som bara sku kasta ut all blomsand, och efter det bar det av till den årliga kräftskivan i Ingå med mammas syskon. Kräftskivan gick toppen.

Arthur med kossun

Arthur underhöll sig själv med kossuflaskor och andra flaskor och Micke gjorde kräftsmörgåsar åt mig. Det var vår deal. Jag ser efter Arthur och han fixar mina kräftor.

Gröt med kräftor. Och pipmugg, och skallra, och spade, och docka, och bil, och bok, och sovnalle, och tuttflaska... Sånt allt hade vi med. Bland annat.

Somna ville Arthur inte, för det var ju så spännande, men han var bara tyst och snäll. Kvart över 10 somna han brevid mig och lite senare gick jag och kasta mig brevid honom.
Kvart före 2 bar jag honom i bilen och körde mig, Micke, Arthur och min mamma hem i den nattliga dimman, i en bil jag aldrig kört förr. Som tur kom vi hela fram men Arthur vakna då kvart före 3 och hade så svårt att somna om. Låg nog snällt och stilla med öppna ögon. Slutligen somna han tätt, tätt intill mig och sov ända tills 20 före 10. Så dagens rutin har gått helt åt skogen.

1 körde vi till Heinola på 11 årskalas och hemma därifrån var vi kvart över 6. Micke snabbdamsuga bort allt hundhår och gick till butiken och kvart över 7 kom Arthurs kompis Emil med familj på besök.

Och imoron ska jag vara 8 i skolan och har timmar ända till 4.

Så nu måste jag sova. Dötrött. Men Arthur är inte alls trött. Han sov båda gångerna i bilen idag.

2 kommentarer:

Lee sa...

Härlig bild på Arthur med kossuflaskan! Det ser nästan ut som om han har fått lite i sig oxå :)

Michaela sa...

Det ser nog lite ut som så.