fredag, september 17

Så underligt, men bra

När jag vila med Arthur ringde telefon. Svara inte, var för dåsig. Den ringde igen när jag sku laga mannagrynsgröt åt Arthur till mellanmål. Svara. Hoas (bostadsstiftelse för studiebostäder i helsingfors) ringde och erbjöd lägenhet åt oss i Hagnäs. 12 kvadrat och ett rum större. Och endast 120 euro högre hyra men inkluderat el och internet. Nära till skolan och allmänt lyx.

När Micke kom hem öppna han brevet som kommit i posten under Arthurs tupplur. Vår hyresvärd meddela att han tänker sälja lägenheten och att vi max då får bo 6 månader här.

Kan inte komma över att timningen varit perfekt och undra om högre makter haft finger med i spelet. Vi ska flytta. Och vi har alltför mycket saker.

4 kommentarer:

Hanna - RamSamSaa sa...

Vilken otrolig tur! Grattis för det. Vi har chans att få en radhus trea, men måste vänta tills måndagen på beslutet..usch

Nina sa...

Men WOW! Flyt!

Michaela sa...

Faktiskt tur. Min mamma påstår att det är min bortgångne pappa som fixat det och det är så konstigt att jag nästan tror det.

Hoppas hanna att ni sku få den. Radhus sku ju vara så härligt, egen liten gård var babyn kan sova och Elias leka.

Sara sa...

flow! :)