lördag, september 18

Kaktips?

Jag hade tänkt laga en såndär mjuk och marängbottentårta med grädde och bär till Arthurs födelsedagskalas nästa fredag. Så jag provlagade idag. 1 hel kaka för oss två. Men som tur var det inte så god som jag hade hoppats (fast Arthur gilla och då måste jag äta mer än tänkt för annars sku han ha gjort det, först när det är slut nöjer han sig med att det är slut).
Enda problemet i det är att nu vill jag hitta på nåt nytt att görat. Nåt som räcker till åt 10 vuxna så att jag bara behöver laga 1 kaka. Har nu i tankarna en chokladkaka med apelsinmousse, men sen sku jag inte villa ge choklad åt Arthur än. Så nu vill jag gärna ha tips på nån bra ettårsdagskaka! Kan googla recept själv men bara ideer, vad hade ni/har tänkt ha på ettårskalaset?

Som salt gör jag en pesto-pasta-broiler sallad.

Inga kommentarer: