måndag, oktober 18

Äkta mat

Ikväll har det handlat mycket om boken aitoa ruokaa i nyheterna, och jag tycker att det är bra att sånt tas upp, men är ändå förvånad över att så många människor verkar överraskade.

Har förstås blivit mycket nogrann med att läsa innehållsförtäckningen i och med Arthur men har nog inte på många, många år köpt färdiga köttbullar. De innehåller ju bara skrot och det går snabbt att laga egna. Den enda färdig köttbullorna jag köpter är chipster laxbullar, de är goda och innehåller inte så mycket skit. Men med bröd är jag inte så jätte nogrann, men från färdigmatsdisken köper jag nästan aldrig, saft är omöjligt att köpa i närbutik till vettigt pris om man inte vill ha en massa E koder, tar också alltid tillsatsämensfria tomatkross ifall det finns, men sen igen är min favoritlimsa Pepsi Max...

Tror alltså inte att det är så bra med bara en massa E-ämnen, men hur kommer det sig att vuxna människor inte är uppmärksamma på sånt här?

Inga kommentarer: