fredag, oktober 29

Mammigheten

Morgontrötta vi. Jag steg upp tidigt för att få lite jag tid (fick inget igår kväll för Arthur vägra somna tills jag gick och sova) och Arthur sov bara 10 h för han vakna ju när jag steg upp.

Arthur har en kraftig mammgihetsperiod på gång. Det är bara mamma, mamma, mamma. Vilket ju kunde vara smickrande, men om jag typ sitter vid datan och han ska leka med Micke så står han vid soffan och störttjuter tills jag tar honom. Eller när han på kvällen inte vågar gå nära Micke för han inte vill nattas av honom (men när jag nattar så kan han inte somna, sådär ifall jag försvinner), eller när han vaknar på moron genast när jag försvunnit från sängen fast Micke ligger brevid, eller när han håller mig i håret hela moron så att jag inte ska fara. Och om jag går ut ur ett rum så tjuter han, och när jag går ut genom dörren tjuter han... Men det går ju över. Men just nu känns det som att jag är för mycket borta från honom, har farit nästan varje morgon, så beslöt att skippa redovisningen och vara mera med Arthur och satsa mera på andra nya kurser.

Inga kommentarer: