onsdag, oktober 20

Äntligen!!!!

Jag är så glad, så glad, så glad. Megaglad. Och äntligen kan jag publicera ett inlägg jag skrev för nästan en månad sen, det enda som hjälpt mig att hålla käft. För det är sant på riktigt, fast det är ofattbart och helt otroligt, vi är så lyckligt lottade. Det finns ett litet liv med tickand hjärta i min mage som för några timmar sen vinka så glatt åt oss.


Dethär skrev jag den 26.9.2010:
Man sku ju genast villa berätta på bloggen när den händer nåt stort. Det är ju endå nån form av dagbok åt mig. Men denhär grejen är inte oproblematisk att skriva av sig. För fast jag säkert sen vecka 7 tänkt skriva ut det och fast jag inte sku ha nåt problem med att skriva om det blev missfall så känns det ändå fel med släktingar och vänner. Varför sku bloggläsare få veta före dem?! För jag är absolut inte beredd att berätta åt riktiga människor. Mamma vet ju, å Lee va med å köpa testet och vet å. Men sen vet inte flera.

Jag är väl bara så medveten om vad allt som kan gå fel, och fast jag nu är i v. 8+4 och ännu känner mig gravid så kan ju ändå nåt vara fel. Och bara ett ultraljud kan visa det. Och det har vi först den 20.10. Sku ju ha kunna betala själv för att se tidigare, men slutresultatet är ändå det samma, antingen är det bra eller så ej. Och fast vi får veta 1 månad senare att nåt gått snett så försenar det ju saker ändå bara med 1 månad. Kan inte vänta.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis megamassor!! När är det beräknat?

Emma

Sara sa...

tjohooo! grattis! :)

Jill sa...

Vad roligt! Kan förstå att det är svårt att hålla det inne. Grattis till hela familjen!

puva sa...

weeheee! kuuul!! grattis :)

Peppe sa...

Roligt! Grattis!

Nonnu Neuloja sa...

Grattis åt hela familjen!! :) vad roligt att få läsa din blogg i framtiden också!

Hur stor ålderskilnad blir det för Arthur och den lilla?

Michaela sa...

Tackar! Svaren kom i följande inlägg

Dagny sa...

Hmm.. jag hadd ju skrivi en kommentar oxå men den ha tydligen inte kommit fram. Blæh. Nå igen, jee o grattis igen! Hærligt hærligt. Låg i natt och funderade på nær det var ni skulle på ultra men kom så klart inte på det. Kunde ju inte børja messa dig mitt i natten heller och imorse hade jag glømt mina tankar helt. Som tur så fick jag svar på mina funderingar hær istællet :) Kram

S sa...

Grattis! Lovely!

Hanna - RamSamSaa sa...

Nu får jag säga grattis riktigt officielt, GRATTIS! Va skönt att allt var bra. De är ju ganska skoj att våra båda barn kommer att vara nästan jämngamla :)

Michaela sa...

Dagny: Du är så söt som tänker på oss mitt i natten och synd att din kommentar försvarnn.

Hanna: Nästan helt jämngamla. Sen får vi komma och hälsa på er till Borgå så att alla kan leka.

Katharina sa...

Åååååh GRATTIS!!! Vad roligt!! :) Jisses, nästan så man börjar få press nu på att börja producera syskon då var och varannan som fick barn ungefär samtidigt börjar bli gravida med nästa..jag känner ju mig inte alls riktigt redo för en till graviditet ännu.. Nåja, det kommer..stort grattis till er iaf! :)

Michaela sa...

Tack Katharina. Man ska ju göra vad som känns bäst själv, men det konstiga för mig var att det typ ändra under en natt. En dag kunde jag absolut inte se ett till barn och mittiallt var jag, jooo, mera barn nu tack.

Pia sa...

Grattis grattis till det lilla pickande hjärtat!! Mys <3