tisdag, oktober 19

Studerande mamma

Idag hade vi lite specialsituation. Jag hade tent 8.30 och Micke seminarie (vilket är som tent) klockan 9. Jag fick först gå ut från tenten 9.15. Så härliga Lee ställde upp för att vara med Arthur under den tiden i skolan. Mycket hade de hunnit med under 20 minuter och Arthur satt nöjt i hennes famn och läste bok när jag var klar. Sen blev han lite gnällig på mig och var störd, för sen våga han ju visa sina känslor...

Hade förberett Arthur bra. Planerat vad han sku ha med, på sig, var russinen och tutten fanns ifall det blev nöd, hade sagt miljoner gånger åt Micke vad han sku göra och säga åt Lee och hur allt sku gå.

Till tenten hade jag endast två pennor med. Ingen räknemaskin som man sku, inget gummi, ingen linjal. Som tur fick jag låna en maskin och pennorna fungera helt som de sku. Så allt gick bra till slut.

2 kommentarer:

Nina sa...

Hahahaha! Det där känner jag igen. Barnet har allt som det kan tänkas behöva i allehanda situationer och jag har inget av det allra nödvändigaste. Jag har t.o.m. gått på tenta utan en endaste penna!

Michaela sa...

Oj, det var faktiskt lyckat! Jag har minimikrav på 4 pennor, ifall nåt sku hända, så att jag bara hade 2 var nog katastrofalt det med.