onsdag, oktober 20

Den långa historien

Kvinnokliniken nostalgi

Det var så nostalgiskt idag att vara på Kvinnokliniken. Tänkte på hur lilla Arthur kom ut till världen och hur vi körde med honom i vagnen till amningsinfon och hur vi sov och hur Micke hämta McDonald's mat och jag såg på tv och amma Arthur... Och tänk att jag troligtvis får vara med om det igen. Kommer att bli så häftigt! Men när jag satt där och vänta på att ge blodprov så konstatera jag nog att detta absolut inte får bli sista gången, vill nog ännu en gång se nåt för första gången på ultra, vill inte att allt är sista nu. Det blev så verkligt att se ultran, nu får jag själv börja tro på det. Denhär första gången var jag nog också mycket mera förundrat, säkert för att det var bekvämare när hon kolla från magen, kunde inte förstå att det finns en varelse med händer, fötter, huvuda och mage i mig.

Vi är väldigt lyckligt lottade, iaf hittills. På vårsommaren börja jag fundera på flera barn, fast jag i januari tyckte att inga flera barn förrän första fattar nåt och män kan amma. På sommaren diskutera vi det med Micke, men villa vänta och se om jag kommer in i skolan. Som tur kom jag in och då tänkte vi att vi börjar först försöka att ifall det går genast hinner jag studera ett helt år.

Det är sen här mina dåliga huvudräknekunskaper kommer in. Tänkte som så att om man försöker i augusti får man barn i juni. Tydligen är det inte så. Försöker man i augusti och av nåt under igen lyckas på första, så blir den beräknade tiden 3 maj. Och då kommer Arthur att vara 1 år och 7 månader.

Man kan aldrig planera när exakt man får barn och när Arthur var pytteliten tyckte jag att människor inte var kloka som skaffa barn med mindre än 2 års mellanrum. Men jag har ändrat mig. Nu kommer båda barnen (om allt går bra) att kunna vara hemma längre och sen kommer det också i längden att vara lättare att göra saker tillsammans som familj. Och sen sku det vara så skönt med vårsommar barn. Ingen Arthur som ska ha 10 lager kläder, man kan kanske amma utomhus och allt är lättare på sommarn. Som tur går tiden snabbare nu med andra för väntar ren på förlossningen och att få träffa den lilla.

7 kommentarer:

Nina sa...

Ååååååååååh, GRATTIS!!!! Vad kul!

Hanna - RamSamSaa sa...

ja väntar också så att få ett sommar barn! De ska bli så skönt att int behöva sätta massa kläder på babyn. Ja kan se mig själv sitta vid stranden och amma medan Elias och pappa leker i vatnet.. så skönt!!

Lee sa...

O det som ju oxå e positivt är att du int behöver gå omkring höggravid i hettan på sommaren (för det är väl inte så roligt har jag för mig?) Jag tycker oxå du kan hålla inne henne två veckor längre så ja hinner komma hem :) (yees, ja tror det är en flicka i magen, nu ska ja fan ha rätt! Hahaha)

Unknown sa...

Oj så roligt Michaela! Hoppas vi ses på klapp o klang imorgon.

Michaela sa...

Hanna: Sen kommer det säkert att vara världens kallaste och regnigaste sommar nästa år.

Lee: Jag gillar inte ditt förslag om två extra veckor, och jag tror nog på att det är en till söt pojke.

Milla: Det blir nog Micke på klapp och klang imorgon, har en tent 11. Men nästa vecka ses vi säkert.

Malin sa...

Grattis!!! :) Helt superskoj! Ni blir ju en riktigt stor familj sen.

Michaela sa...

Ja, stora familjer är roliga och livliga.