tisdag, april 5

36+0

Nu börjar denhär graviditeten vara på slutrakan, och då börjar oron stiga. Jag vet att risken är jätteliten att det sku hända nåt åt den lilla krabaten i magen, men jag vet också att risken finns och om barnet sku dö i magen händer det ofta i slutändan. Och det enda jag kan göra är att följa med rörelser, men när det börjar vara trångt i magen känns det som att jag hela tiden måste vara observant på rörelser. Jobbigt. Men endå vill jag inte ha ut den lilla ännu, har så mycket kvar att göra.

Idag var det läkarcheck. Allt såg bra ut, hade väl lite mjuknat där nere men allt var fast och så. Storleken bestämde vi också att var helt normal och kommer säkert att vara där kring 3,5 kg om han föds samtidigt som Arthur, läkaren hade lite svårt med ultraljudsmaskinen och det medgav hon med. Huvudet var ännu neråt men det hade väl inte sjunkit helt in än. Vikt hade det kommit till alltför mycket och det känns inte alls bra, måst vara megastrikt med maten nu. 1kg/vecka är inte ok.

Annars tänkte jag snart kasta in lite saker för en sjukhusväska för sen när nåt börjar hända så måst jag fokusera på Arthur och hans grejs och inte nån väska. Denhär gången vill jag ha mitt shampo med och kanske nån bok. Annars är väl allt nästan klart. Säng eller sovplats har den lilla ännu inte, men kanske det fixar sig på nåt sätt. Ersättning ska vi också köpa nån burk av så att vi har ifall det behövs. Nya tuttar till tuttflaskan har jag köpt. Våtservetter sku kankse å va bra att ha å så funderar jag lite på bröstgummi, men jag önskar att det inte sku göra så ont som sist så kanske det är onödigt.

2 kommentarer:

Hanna - RamSamSaa sa...

Det lönar sig att ha väskan färdigt backad, de kan vara att man hamnar fara med fart :)
Bröstgummi är bra att ha, de tar lika ont som sist!! Våtservetter finns i skötveskan man får hem från bb..

Michaela sa...

Men det får inte göra ont igen, tycker att brösten borde vara vana, ens lite. Sist fick Micke fara från sjukhuset och köpa, så kanske det sku vara bra att ha ifall att.