onsdag, april 6

Duktiga mannen

Jag har nog en så duktig och fin man. Ibland glömmer jag bort det. Idag har jag kommit ihåg det. Bilden är tagen sådär 1 månad före Arthur föddes. Just nu hinner vi inte ha så roligt som då. Nu ska Micke bli klar!

Idag for Micke till biblioteket klockan 9. Hem kom han klockan 8. Hela dagen var han bara på biblioteket och skrev. Det enda han åt var 2 hela reissumies smörgåsar och drack en Ed, han sku gå nånstans och äta men han hade så bra skrivväxel i.

Han är nog så duktig. Men det är säkert för att han fått en deadline (mest av mig, så att han får papper i juni, Arcada motiverar inte alls sina socionomstuderande att bli klara). Efter 9 dagar skall hans examensarbete vara inne. Under den tiden genomför han också sin undersökning, men han ska nog hinna. Jag ska se till det. För sen, sen kan jag börja slöa och vila upp mig för förlossning och babytiden. Just nu blir nog vilande inte till nåt för mig. Arthur har nån kris, ska vara i min famn konstant och blir megalessen för minsta lilla motgång/besvikelse och behöver ännu mera famn. Hoppas krisen blir kort.

2 kommentarer:

Pia sa...

Jag läste nånstans, minns nu inte var, att barnen ofta får just en sån "mamis-fas" kring 1,5-2 års ålder. Hoppas det är stort set över tills lillbejbin kommer

Michaela sa...

Misstänker att det inte är över, men det får man väl leva med =) Men det borde finnas en bok om barnets kriser efter 1 år, växa och upptäcka världen var så bra och förklarande men den sluta vid 1.