fredag, april 29

Rådgivning 39+3

Nu hoppas jag så innerligt att jag har sista rådgivningsbesöket förbi. Har nästa tid till fredag om en vecka men då måste nog babyn ren kommit ut. Annars kommer det ju att vara en klimpekloss och jag vill inte ha en klimpekloss.

Denhär graviditeten har också löpt rätt smärtfritt. Det jobbigaste har varit foglossningen men det har inte varit lika jobbigt som sist då jag servera, då fick jag också ont i ryggen vilket jag inte alls haft nu. Blodtrycket har hela tiden varit bra, urinet har alltid varit bra, babyns hjärtljud har legat omkring 140 hela tiden och sf måttet varit kring 33 nu på slutrakan. Idag när jag var på den gamla vanliga vågen (hade en ny sist då jag gått upp 2 kg) så hade jag gått ner så nu är den totala viktuppgången för denna graviditet 8,5 kg. Och det är nåt jag är helt nöjd med. Det betyder att jag väger lika mycket nu som riktigt före Arthur föddes, fast jag hade 2 kg extra i början av graviditeten. Har alltså sparat in 2 kg. Denhär gången ska jag bara äta mindre sött sen med baby så att jag inte går upp en massa efter att ha gått ner. Idealt sku vara om jag gick ner några kilo, men det är inte så noga.

Babyn verkar ha rätt trångt i magen och rör sig rätt lite, eller iaf lite stora rörelser, och det är rätt jobbigt. Sku så villa ha ut honom så att det inte bara är på mitt ansvar att se att han lever. Snälla liten kom ut nu! NU!

2 kommentarer:

puva sa...

tycker faktiskt inte du behöver stressa över din viktuppgång! en del går upp fast de skulle äta normalt hela tiden. det går i arv också, sånt där.

h. hon som gick upp 22 kg.

Michaela sa...

Jag förstår helt rationellt att det inte är nåt att stressa för, men har lite "viktproblem" i bakgrunden så det blir så mycket större för mig. I vardagen stiger jag aldrig på en våg, jag mår helt enkelt inte bra av det.

Dessutom vet jag inte som gravid vad som är att äta normalt, det kommer inte samma mättnadskänsla, men om vikten är ok, så då räknar jag med att det är bra.

Men jag tror inte på nåt sätt att man är bättre/häslosammare om man går upp mindre, vissa tappar ju också 20 kg över en natt typ.