lördag, april 16

Lördag natt och eftermiddag

Mitt skolarbete framskrider fint och jag tänker få det klart imorgon. Sen ska jag ta det lugnt och börja fundera på säng åt babyn och köksgardiner och sånt.

Denhär dagen har varit en trevlig dag, fast det inte riktigt såg ut så där en halv 5 tiden. Vi var hos Mickes föräldrar igår hela kvällen (han böt däcken på bilen och jag och Arthur lekte ute) och Arthur somna i bilen halv 9. Han hade som kvällsmål druckit 2 dl välling, så vi böt till engångsblöja före vi starta ifall han sku somna. En engångsblöja håller endå stora mängder bättre. Han sov som en stock enda till 4. Sen gnyla han och jag paja (jag tog Mickes plats inatt för jag ville vara nära honom) och kände att sängen var lite fuktig. Sen efter en stund konstatera jag att om sängen är våt måste han ju å vara våt. Han var genomblöt och kall. Tog bort kläderna och han hade väl kallt och kunde inte somna om, men kunde inte heller ligga under täcket. Till slut fick Micke gå efter kläder å då sku Arthur stiga upp. Han sku se på tv, sitta vid datan och skrek som en galning när han inte fick som han ville. Fick honom till sängen genom att lova läsa böcker, så klockan 5 läste vi böcker! Nå, tror vi båda somna om äntligen där en kvart över 5. Konstatera att nätterna efter några veckor med största sannolikhet består av att vara flera timmar vaken per natt. Inte nåt jag direkt ser fram emot.

Han vakna på dagen efter sin vanliga 1,5 h och jag gick till sängen för att mysa med honom. Men han hade så skönt så han somna om på min dyna och ville inte alls vakna på nytt. Så sött.
Sen gick vi till parken. Sandlådan och tunneln var pop idag. Jaa, eller tunneln enda tills han snubbla och slog hål i läppen och blödde ner mina kläder.
Micke kom till parken så jag kunde bara sitta på en bänk och se ut som en shabbig hemmamamma. Där satt jag sen och ropa åt Arthur att han inte sku sätta sand på gungan.
På hemvägen ville Arthur gunga riktig gunga, och det gick faktiskt riktigt bra. Enda tills vi sku gå in. Då blev han förbannad. Han sku ju gunga mera.

Inga kommentarer: