tisdag, april 26

Nu

Ja, då va det ren 39 fulla veckor avklarade av denna graviditet. Och just nu är inte alls bra tid att föda. Micke är sjuk med flunssa och feber och jag vill faktiskt att han kommer med på förlossningen. Om han inte är med känns det helt onödigt att ens föda. Så nu måste han bli snabbt frisk. Sen har han också mognadsprov imorgon så nu får faktiskt inget hända. På fredag sku han kunna vara helt frisk och då sku babyn få komma och sen kan han på måndan presentera sitt examensarbete i lugn och ro. Jaa, och jag vet att jag inte över huvudtaget kan påverka prosessen, men eftersom jag inte kan det så måste jag ju planera när det sku vara bäst.

Så idag när Micke varit sjuk och legat hela dagen i sängen har jag hängt med den snorige Arthur. På förmiddagen i parken där jag träffa min doula med son, på dagen sov Arthur en över 3 timmars tupplur (Micke sov närmare 4 timmar och jag sådär halv timme) och på eftermiddagen städa vi hela huset och var länge ute och gunga. En helt vanlig, halvtråkig dag med andra ord.

2 kommentarer:

Pia sa...

Faktiskt så kan man påverka till en viss del. Förlossningar brukar inte starta när man känner sig stressad och är sjuk. Till och med vilda djur föder inte under stress eller där de inte kan slappna av, det är en sorts försvarsmekanism.

Så eventuellt ka det faktiskt hindra :)

Lycka till sen när det är dags!

Michaela sa...

Den vägen tror jag nog också att det påverkar, kroppen är inte redo om den är sjuk. Men det finns nog lite jag kan göra för att just föda på fredag, kan stå och hoppa i trampolin i flera timmar men tror nog inte att det ändå sku hjälpa, sku bara bli slut.