torsdag, april 21

Skit, skit, skit

Allt är bara skit just nu. Så skit.

Micke är just nu en sån skit (och så får man inte säga om sin man eller en annan människa, men just nu är det bara så) och klimatet här hemma är isande och jag är förbannad och besviken och ser inte alls fram emot en förlossning där han ska vara med som nåt sorts stöd.

Jag har gått upp 2 kg på 1 vecka. Och fast det är hur normalt som helst så hatar jag det.

Jag har börjat få ont i ryggen i samband med sammandragningarna och igår låg jag hela kvällen med värmedyna på ryggen och kunde inte göra nåt. Vill inte alls föda nu. Allt är bara skit.

Efter att tröttheten lättat mycket har den nu kommit tillbaka, jag sku inte orka göra något alls, bara ligga och se på serier med värmedyna på ryggen. Har säkert mest att göra med punkt 1 eller så är det nån sorts viloperiod inför förlossningen.

4 kommentarer:

Sara sa...

oj, din stackare. men vet du, allt är tungt där på den sista raksträckan.

ta ledigt från allt, och fokusera bara på dej själv en stund.

kram!

Michaela sa...

Tack för den fina kommentaren. Muntra upp mig lite iaf.

Eva sa...

Heja heja heja! Snart, snart släpper det. För jag tror att det blir lättare med ungen på utsidan. Säg att du blir snällare inom ett par veckor. Fokusera det du orkar på A och så tar du igen M senare. Kämpa på!

Michaela sa...

Tack Eva. Så länge till tror jag inte att jag är gravid (men det är en farlig tanke att tänka för då kommer jag säkert ännu att vara gravid om 4 veckor).
Och nu var det han som klåpat rejält, men så värst länge kan/orkar jag inte vara så arg på honom, så idag, efter en ordentlig ursäkt, är klimatet ren mycket varmare. Vilket alltid gör humöret bättre.