fredag, april 22

Långfredag

Eftersom det är långfredag idag så passa Arthur på att vakna ren halv 7, dagen ska ju liksom vara lång (han har nu en tid/några dagar vaknat efter 7 eller halv 8 och det har varit lyxigt).

Så vi har hunnit med mycket idag ren. Jag mår massa bättre idag än igår, beror säkert på att jag och Micke är vänner igen. Det är så jobbigt och tungt att vara osams, och därför kan jag inte vara arg alltför länge fast han är hur skitstövlig som helst.

Jag är ingen påskmänniska och orkar egentligen inte alls med påsken. Påskgräs är det enda pynt vi har och så finns det två påskägg i skåpet. Men glad påsk till alla påskfirare!
Vi har bakat semlor. Hjälpredan var hjälpsam till en början men sen börja han bara spilla vatten överallt.

Solrosfrö-russin semlor är mums!
Sen gick hela familjen ut. +10 och mulet, helt toppen väder, ända tills det börja regna.
Arthur gunga lite.
Sen kom vi till Tokoi parken och det börja regna. Det störde inte Arthur.
Det mest intressanta var "putstraktorerna"

och sandlådslekar.
Sen kom vi hem och sku äta en trevlig lunch tillsammans. Lunchen var god men tillsammans blev det inte. Arthur var övertrött/hungrig och bara skrek och allt var skit så måste läsa en bok när han åt i min famn, sen blev han bättre när han fick i sig mat, men då hade Micke ren ätit för länge sen. Så han fick ta Arthur och leka och jag kunde i lugn och ro äta min lunch själv.

Inga kommentarer: