lördag, april 30

Tålamodet är slut.

Här händer inget och jag är så trött på det. Varannan tanke i mitt huvud är:" kan det inte börja ren" eller " tänker han aldrig komma ut". När jag vakna 7 idag kunde jag inte somna om för jag var så störd över att inget händer, och då är ju inte ens vappen en bra födelsedag. Jag vill träffa den lilla nu.

Men kan väl konstatera att det nog blir en maj baby, sku helt bra ha kunnat bli april baby, men maj är ju nog bättre månad, så det blir nog bra med. Men nu får det gärna bli 1 maj, mitt tålamod är slut. Det enda roliga är att äta och dricka just nu. Har druckit helt sjukt massa mjöd bara därför.

Om denhär graviditeten var lika som den förra så sku jag ha fått liten blödning och värkar förra natten. Det fick jag inte. Och sen om den var lika så borde han vara född imorgon före 3 på dagen. Nå, de är ju inte lika, men kan ändå inte förstå att det ska ta längre nu. Är det min nästäppa och törstighet som gör att han inte vågar komma ut?!

Och andra typers inlägg kommer inte att finnas på denhär bloggen före ungen är ute. Så nu önskar alla att ungen ska ut. NU!

4 kommentarer:

åsa sa...

Jag gick med samma känslor då jag väntade vår pojke. Beräknat datum den 31.12. Jag ville ha ut honom men jag ville att han skulle födas i januari.

Håll ut en stund ännu. Snart får du njuta av en liten!

Michaela sa...

Och sen när jag läser dethär efter att han är ute kan jag inte förstå att jag är så otålammodig, för då vet jag ju när det hände och att dethär inte är så farligt. Nu är snart bara så långt borta.

Sofia sa...

Som Åsa sa, snart har du den lilla i dina armar! Jag tittar in här varje dag och väntar med spänning på när det ska ske. Njut nu lite av "lugnet" innan du har två hjärtan ute och springer :)

Glada Vappen!

Michaela sa...

Det är alltid så spännande att följa med bloggar just före babyn ska födas, det är så oförutsägbar på nåt sätt. Så försöker nog hålla bloggen uppdaterad på vad som händer, det är också så roligt att läsa tillbaka på.

Glada vappen till dig med!