tisdag, april 5

Svårt att va söt

Jag, the perfect wife, har gjort det igen. Kom hem från skolan och det första, absolut första, jag lyckades med var att bli flyförbannad på Micke. Varför går det så lätt? Jag var så inställd på att vara söt och gullig och snäll, men sen var jag nog ändå allt annat.

Denhär gången var det för att Arthur hade alltför mycket kläder på sig när han sov inne i vagnen (öppnad vinteråkpåse, öppnad vinterrock, varm långärmad skjorta och ännu en tröja) och kunde bara inte förstå att Micke inte hade tänkt på det utan att jag också sku ha måsta säga till om det på förhand: att han bara behöver långärmad skjorta då han är i påsen. Nå. Istället för att bli så upprörd borde jag bara lugnt ha konstaterat att han har hett och lämnat det när saken var fixad. För Arthur han sov ju bara han.

Inga kommentarer: