söndag, juni 19

Arthur utveckling

Min härliga söta gulliga omöjliga Arthur.

Snart är Arthur 1 och 9 och under de senaste veckorna har det hänt massor, sånadär viktiga saker som en mamma ska komma ihåg:

- Han vägrar bli matad. Nån sked/bit kan man få in ibland men annars äter han själv, oftast med händerna (fast han kan använda sked) och det är ett jäkla klott. Han älskar att klotta.

- Han har börjat säga saker, helt på riktigt säga saker. Jag var så oförberedd på det, hade slutat vänta på det ren. Mamma och pappa kom ganska samtidigt (och nu ropar han mamma, mamma, mamma!!! typ hela tiden) och så säger han bolla, buss, uts (som är antingen smuts/putsbil), kisi och så kan han en massa djurljud (han låter på¨riktigt som en hund och anka) och fordonsljud. Och allt har kommit först nu.

- Om jag inte var så lat och bekväm av mig sku han kunna vara blöjfri, och genast jag orkar så kommer han att vara det. Han håller sig 11-12 timmar under natten så har nu lämnat bort nattblöjan (dagssömnsblöjan har varit borta lääänge). Han brukar på natten visa/säga om det kommer men det är så sällan. Hemma har han aldrig blöja utan är helt naken och går då själv på pottan. Om han har byxor på händer det olyckor för han säger för sent, just då det händer. Han sku kunna hålla sig då vi är i parken, problemen är bara att ifall han sku få nöd så a) säger han för sent b) är han livrädd för riktig vessa (det måste alltså finnas potta) och c) jag kan inte lämna Sander och rusa på potta genast när han säger "kisi".
Men eftersom han är så problematisk när man ska klä på blöjan och nu när alla engångsblöjor är slut så tror jag att jag snart konstaterar att han får vara utan och hoppas det löser sig. Sku kanske vara bra med en liten potta i vagnen, men finns det små pottor?

Inga kommentarer: