söndag, juni 19

Dopet

Arthur sku vara i mammas famn och så körde han på mig med sin traktor och trasla in motorcykeln i mitt halsband och drog mig i håret.
Min bästa familj!
Mat!

Nu är det dopat. Och det var nog jättelyckat, lite hektiskt bara. 4 börja det och 10 före 4 var jag i församlingslokalen och försökte få på klänningen samtidigt som jag försökte amma sovande Sander. Vi var de sista i kyrkan, men som tur börja det ju inte utan honom.

Sander sov genom allting, också fast prästen kasta kraftigt vatten över hela hans panna, och då menar jag spläääääsh, och sen sov han också största delen av festen. Prästen sa lite konstiga saker, men de berodde nog inte på vad jag sagt, han glömde (tro jag iaf) också fråga om vi vill att han upptas i den kristna tron, för det står att det hör till att man gör det och vi svara inget ja denhär gången (som med Arthur).

Sen var det kaffe och där var allmänt hössligt och jag hann inte prata med nån. Men allt var helt sjukt gott som vi hade, så då var det ju lyckat. Min bror hade lagat gravad lax och räksmörgåstårta, jag hade lagat pastasallad och så hade vi soltorkad tomat ciabatta med färskost. Sen var det ännu morotsrutor jag lagat och en gudomlig maränggräddtårta med chokladkräm och jordgubbar. Sen hade vi med duplon åt de små och det var nog så smart.

Gåvorna har vi inte ännu hunnit titta på men han fick massor av dem.

2 kommentarer:

Katarina sa...

gravlax och räk smörgåstårta.... höres gott ut :-)

Man blir hungrig

Michaela sa...

Det var jättegott!