fredag, juni 3

Min natt, en bra natt

Igår kväll var Sander inte riktigt nöjd och fick till slut 50 ml ersättning och ännu mera bröst. Halv 11 somna han vid bröstet när jag satt i soffan. Flytta honom till sovrummet på en babydyna i vår stora säng. Han öppna lite ögonen vid flytten men fick tutten och somna sen sött. Jag gick snabbt och tvätta mig och hoppa bredvid honom.

När jag vakna nästa gång hade luftfuktaren ren stannat och klockan var halv 3 (4 timmar sömn i sträck är sällsynt). Ger ett bröst men han somnar typ genast bort och jag vill fortsätta sova så det får bli vid 1 och jag vet att det snart är väckning igen. Typ kvart före 4 är det dags för lite mera bröst men de va också en 5 minuters grej. Halv 6 däremot är det skit dags och spydags, också väldigt vanligt där 5-6 tiden. Så han äter lite och så kommer det mycket ut. Sen går vi och sova igen med tutten i mun. Kvart före 7 duger inte mera tutten och då är det dags för första stora amningen och lite mera kakkablöja byte. Å så var natten slut och det var igen morgon.

Med Arthur hade jag massa sånahär inlägg så måste ju nu å dokumentera lite.

2 kommentarer:

Eva sa...

Oj, ni är vakna mycket. Du är tuff som orkar! Här är det nattmat vid 23-tiden. Så vid kl. 12 är vi i säng. Sen är det matning + blöjbyte igen vid halv 5 och sen igen först då storasyster vaknat 8, 8.30-tiden. Jag hoppas att det håller i sig! Men risken är ju stor att det ändrar om nån vecka igen...

Michaela sa...

Och jag som tycker att vi är vakna lite, tycker det tidigare var minimi 4 gånger per natt och inatt var det bara 2 gånger. Försöker också sova på dagen, men då är sen mini igen oftast vaken när Arthur sover...

Hoppas att detdär håller i sig för er, det låter nog rätt skönt.