lördag, februari 19

Barnfritt veckoslut

Så vad gör man då man är barnfri i några dagar:

-Man blir inte så störd fast VR är försenat. Och man har sukulaku som resekost
-Man äter en megapizza (med 3 gånger mera ost än i stan) som middag/kvällsmål och på det ännu Ben & Jerry glass som ens mamma så snällt köpt. Sen mår man apa hela natten
-Man kan göra klart fotoalbum Arthur nyfödd-4 månader
-Man kan ligga och dra sig i sängen på moron, äta långt morgonmål, läsa tidningar, skriva skoluppgifter i fred, ta en dusch och först klockan 12 (då vanligtvis barnet ska ta tupplur) börja fundera vad man ska göra
-Fara till stugan och titta, skida lite på isen (inte bra med tanke på foglossning), bara vara och inte fundera på mattider, sovtider, blöjbyten, pottbesök, klädmängder eller nåt annat
-Äta kombinerad lunch/middag bestående av endast sallad med rökt fisk och feta. Som efterrätt lite kinder bueno.

Resten av kvällen ska jag bara vila i soffan och hoppas på en god natts sömn. Beslöt mig att bli en natt till och sova gott och fara tidigt imorgonbitti i stället. Saknaden har faktiskt inte varit så stor, kanske för att jag fått rapporter/förfrågningar hemifrån sådär varannan timme =)

2 kommentarer:

Spider Mama sa...

Tack for kommentaren Michaela. Vilken fin blogg du har! Ar du Helsingforsare eller fran Sverige da du skriver pa svenska?
Min mamma ar fran Helsingfors!

Du hade ju en riktigt bra blogg har, ska folja dig!

Michaela sa...

Tack! Jag är nog helt från Finland, bor i Helsingfors och skriver, studerar och lever livet till största delen på svenska.