onsdag, februari 23

Å nu har vi vagn

Den nya vagnen

På lördag hemma i Pojo hade jag tid att kolla huuto.net och hitta en vagn som fyllde alla mina krav. Så jag bjöd på den utan att tänka mera än 2 minuter (eller tala med Micke), tänkte att nu kommer nån annan att bjuda på den. Positivt överraskad blev jag idag när mitt bud var det enda. Några timmar senare var vi och söka den. Så nu har vi vagn. Och jag får ingen minibärbar (för 2 stora dyra saker kan man ju inte köpa på en gång).

Det blev en teutonia team alu. Vi har ju nu en teutonia spirit s3, och den är typ helt lika förutom att denhär är för två barn. Den kommer att förvaras nere i vår cykelkällare (med miljoner lås!!!), och magbabyn får sova i samma mjuka bärkass som vi hade till andra vagnen, sen åker vi histt utan vagn. Jag vill så gärna ännu kunna se Arthur, och jag tror han vill se mig för han "pratar" mycket mera när han är vänd mot en, så jag är glad att man här kan ha båda barnen mot sig.

Konstatera att det sku vara jättejobbigt för mig här hela sommaren utan en syskonvagn, för Micke kommer att jobba långa dagar ha 2 timmars arbetsresa och jag kan inte låta Arthur springa bland med bilarna och jag orkar inte hela tiden ha en liten fast vid mig. Men denhär tar nog massa utrymme i en bil, så om vi far nånstans får det bli resevagn och sjal/ergobärväska.

Så nu var det klart. Gick ju snabbt och problemfritt.

4 kommentarer:

Lee sa...

Megababyn, det är väl babyn i magen? Är han stor? Hänger inte med i svängarna :P Åh, jag längtar så att få träffa er alla fyra!

Michaela sa...

Men Lee, du måste ha läst fel. För jag tycker att jag skrivit magbabyn, sådär som babyn i magen, jag hittar ingen megababy, och om du gör det så ska det nog stå magbaby.

Och tror inte att han är nåt överdrivet stor, iaf har ingen sagt nåt sånt åt mig, men snart blir han kanske om jag inte slutar äta så mycket sött.

Lee sa...

jo, ja ha läst helt fel. O dt va int första gången ja läste nåt om "mega"babyn.. Haha

Lee sa...

Haha, jag ha varje gång läst megababy istället för magbaby, kanske jag borde skaffa glasögon. Eller så ha mina ögon blivit så vimmelkantiga av att stirra på datorn allt för mycket..