måndag, februari 21

Tröttheten

Jag har börjat bli så trött hela tiden. Har länge förnekat att det har med graviditeten att göra, men nu går det nog inte mera, jag är så mycket tröttare hela tiden och då måste det ju ha med graviditeten att göra. Suck. Gillar inte att vara trött. Sov 45 minuter med Arthur efter skolan och nu 3 timmar senare sku jag igen kunna gå å sova.

Och sen har jag ett grymt sötsakssug, på glass och shoko. Åt just en banan, tycker att jag nångång läst att banan kan bota shokosug. Men jag sku ändå villa ha en massa glass med kinuskisås och några shokladbitar. Eller apelsin/mandarin. Ska dricka vatten.

Imorgon har jag 30 fulla veckor bakom mig och då är det hoppeligen bara 10 veckor kvar. Helt galet att tänka att vi kanske har en yttepyttetyp här om 10 veckor och ännu galnare att den pyttetypen bor i min mage och har händer, fötter, ögon, öron. Livet är nog så otroligt!

3 kommentarer:

Peppe sa...

Intressant det där med sötsuget! Kände du en längtan efter choko och glass också med A? Eller kan det bara bero på att du är trött och din kropp vill ha snabb energi?

Jag hade inte minsta lilla craving och trodde hårt på att det var en myt. Men jag har antagligen fel.

Hanna - RamSamSaa sa...

Jag (som har varit vegetarian i 12 år) har i några veckor haft otrolig lust att äta korv!! men jag har kunnat motstå frestelsen :)
I dag på rådgivningen fick jag veta att mitt hemoglobinvärde var jätte lågt, tydligen säger kroppen till att den behöver mer järn. Konstiga saker..

Michaela sa...

Peppe: Sku nog inte kalla det craving(så kan helt bra vara myt), och hade nog inte något sånt med Arthur heller. Tror nog att det mest är tröttheten och att jag har blivit sockerberoende och måste avvänja mig lite. Men tom matlusten har varit lika nu som sist, ingen matlust i början av graviditeten och illamående av sött och mot slutet en helt otrolig matlust, speciellt på allt ohälsosamt.

Hanna: Jag tror att om du sku smaka på korv sku du inte villa ha det, de är inte gott. Jag tror nog att kroppen säger rätt bra vad den vill ha, ibland vill jag ha mjölk/ost och det måste ha med kalcium att göra. Och jag borde säkert börja äta detdär järnet som läkaren sa att jag sku ta så sku jag bli lite piggare.

Och jag vet att jag inte kan stava choklad, det är bara för svårt.