fredag, februari 11

Laxfärsbiffarna

Jag gillar inte färdig mat och försöker tillreda det mesta så långt från början som bara möjligt (med tanke på tid och pengar då), men med fisk är jag urusel. Tycker alltid att fisk är dyrt och sen så kan jag nu endast steka det eller laga ugnsfisk, och det enda jag köper är röd fisk, typ lax, och jaa, fisk och jag är inte ännu så bra vänner. Jag gillar nog fisk (förutom sej), problemet är bara tillagningen och priset.

Men därför är jag jätteglad över apetits laxfärsbiffar, de innehåller lite skit och är faktiskt goda. Till och med Micke gillar dem. Kokt potatis, morot, ärter och en gräddfilssås (gräddfil, citron, salt, santa maria lemon pepper dill krydda och dill) till är helt sjukt gott.

2 kommentarer:

åsa sa...

Dom måste jag prova för jag är också helt kass när det kommer till fisk!

Michaela sa...

Tur att jag inte är den enda =)