torsdag, februari 17

Min semester

Och då har jag gjort beslutet.

Jag far imorgon eftermiddag ensam hem till Pojo och mamma. Och jag överlåter allt ansvar åt Micke. Jag är en kontrollfreak och eftersom jag nu varit mest med Arthur så har jag haft all koll över honom, mattider, underhållning, skittider... Men nu, nu tar jag en dag semester och de får fast äta riks, raks, poks hela dagen. Det kommer att göra dem gott och jag kan bara vara och äta när jag vill och vad jag vill och inte behöva tänka på att Arthurs tänder får "happohyökkäys" när han ska ha min mat.

Och sen kan jag göra vad jag vill och sånt jag borde på datan. Men till natten kommer jag säkert att börja sakna så och då kommer det inte alls att kännas så positivt som nu.

2 kommentarer:

åsa sa...

Det låter som ett bra beslut. Njut av din tid för dig själv.

Michaela sa...

Jag blev lite "botad" ren av att vara i skolan idag från 9-4, men det ska bli skönt att sova en natt i fred, äta morgonmål i fred.