söndag, maj 23

Bloggar i lugnet

Jag försökte just koka kaffe på ersättning. Satt i kaffefiltret och börja häva in ersättningspulver. Smart! Min hjärna hänger inte riktigt med just nu.

Jag steg idag upp 7, inte för att Arthur sku ha krävt det, men han börja böka då och krypa runt i sängen tills han kasta sig med huvet rakt på min näsa (aj!) och sen somna om genom att hålla i Mickes hår. Men jag var ju vaken och jag njuter så av lugna mornar, att helt själv få njuta av tystnaden, läsa bloggar, äta morgonmål, läsa tidningen utan att behöva se efter någon, mata i gröt, byta blöja m. m.

Börjar bli orolig över att Arthur snart vänjer sig att bara sova i vår säng, för kan inte ens komma ihåg när han senast sovit en hel natt i egen säng. Men sen när han sover där mellan oss så sover han så jättebra och är alltför söt så har inte hjärta att flytta honom till egen säng när han sover. Inatt tog jag dit honom ren 12. Jag har blivit så van att snabbt få somna om så orkar inte börja vaka längre perioder när jag vet att han genast somnar i vår säng (nå inte alltid, för 2 nätter sen var han klarvaken halv 1 och inget förutom mjölk fick honom att somna om). Ibland äter han på natten, ibland inte. Ger på natten mat om han vaknar för då somnar han om. Tiden varierar också från allt mellan 12 och 7.

Har börjat sätta honom senare och sova 8-9 tiden isf för 7 och det har funkat bra, nu sover han oftast ända till 8. Sen har jag några dagar också provat på att bara sätta honom och sova 2 gånger och ha honom vaken ända från 3 till 8, och det har funkat helt bra. Lite trött blir han 5-6 tiden men om han får tutten går det över. Ingen tuttavvänjning här.

Inga kommentarer: