måndag, maj 10

Kaos i Pojo

Att vara i Pojo just nu har sina för och nackdelar.
Till fördelarna hör att jag fick se världens nästsötaste baby (för Arthur är ju förstås sötare :) ) och oj vad god, liten och lätt han var. Ännu trevligare var det att se hans mamma. Min första riktigt goda kompis som har blivit mamma. Vi tog en vagnpromenad och bara tala och oj vad härligt det var. Hon bor i Norge så lite svårt att träffas sådär bara. Fick också så fina gåvor, tex en norsk bok om barnmat, just vad jag behövde ju!

Till det negativa hör att här är ett kaos. Mamma har badrumsremont på gång så i mitt gamla rum står tvättmaskin och wc:n. Det finns inget rinnande vatten i köket och megamassa smutsig disk. Det finns ingen säker yta för Arthur att vara på i nån sekund ensam. Här finns en rottweiler med löptid som inte förstår sig på barn och morror när Arthur vill klättra på henne. Vardagsrummet är proppfullt med en bäddsoffa och en resesäng och i alla rum finns det någo leksaker på golven. Sen är inte Micke här och kan ta Arthur nu som då och min mamma jobbar mycket mera än honom. Ska väl bli här till torsdan men kan nog hända att jag far tidigare hem. Blir ju galen här.

3 kommentarer:

Lee sa...

den 11 september är det stockholm half marathon och den 2a oktober är det östersjö maraton (var man kan välja mellan hel-, halv- eller kvarts maraton) så nåndera eller båda av dem ska ja delta i. Kommer du med? Om du e i pojo på torsdan så kan vi tre ju träffas tisammans som förr i tiden, kommer till pojo på onsdagen.

Michaela sa...

2:a oktober, sku ja månne hinna/orka träna så mycket att jag sku klara nå sånt.. Måst fundera.

På torsdagen ska vi ti Kimi å hälsa på, nångång på dagen. Kanske vi hinner ses på onsdag kväll?

Lee sa...

yes, jag kan försöka sluta lite tidigare imoron och sen komma genast till pojo, sku va kul :)