tisdag, maj 4

Dagen med mig och Arthur 7 månader

Såhär ser en otroligt slö dag ut hos oss:
Natten:
halv 12, halv 1, halv 3 stod Arthur i sängen. Bar runt honom och han somna.
2.40. Vakna igen, bar runt, tog i vår säng, han klättra bara, bar igen, gav mjölk (har varit utan många nätter nu), satt i egen sängen, gick på wc, kom tillbaka till en stående Arthur, bar igen, tog i vår säng. Somna 3.45 i vår säng.
xbox tid med pappa

6.49 vakna Arthur för morgon. Micke steg upp och laga gröt och böt blöja och kläder. Jag mata en vuxenportion råggröt och mjölk från pipmugg åt honom. Sen njöt jag mitt morgonmål bestående av megakopp kaffe och realbröd med skinka, ost och gurka vid datan medan Micke spela xbox och hade Arthur på golvet. Klockan 8 for Micke på praktik och jag fick minimister gnäll. Allt var skit. Han sku vara i famnen men bara gnällde och gnällde. Jag sjöng, ramsa, lekte, inget var egentligen bra. 5 före 9 somna han äntligen. Och jag börja titta på desperate housewives.

Arthur har svårt att sitta som vettiga människor i sin matstol. Han försöker stiga upp. Hans lunch var inte så värst aptitlig, men han gilla det.

9.20 vaknar Arthur igen. Vi leker, han kryper och krälar på mig och gör ibland små upptäcktsfärder bort från mig, men kommer snabbt tillbaka. 10 över 10 äter Arthur lunch. Sej med potatis blandat med burk broccoli-potatis motsvarande stor burk och en burk hallon-päron på och lite mjölk. Han fick mera prickar på kroppen av maten, lika som han fick igår efter att han åt samma sak. Är det kanske citronen han inte riktigt tål? För fisk har han nog hittills kunnat äta. Fick på en tvättmaskin och en diskmaskin och åt själv sej med gräddfilssås till lunch. Böt också 2 skitblöjor. 12 somna Arthur igen och jag googlar på allergier/överkänsligheter och bloggar.

En av upptäcktsfärderna gick till diskmaskinen. Han har själv lärt sig att dra ner locket och står sen där och rör på besticken och på luckan man sätter tvättmedel in.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad duktig han är eran Arthur som står och sitter så fint! :) Fast att ha en liten som står i sängen om nätterna ser jag nog inte alls fram emot...

Michaela sa...

Tror att alla barn inte börjar stå i sängen halva natten fast de lärt sig stå, det är bara Arthur som på något mystiskt vis fått för sig att man ska stå i sängen om man är vaken. Därför får man inte honom att somna själv där heller eftersom han bara ska stå. Suck.

puva.ratata.fi sa...

nä, vår parvel rör sig knappt i sömnen. eller ja, hittills: nu har hon kommit på att man kan böka och hålla på, sparka mamma i mellangärdet och vända sig på mage. för vissa barn är det bara så häftigt att lära sig att stå att det ska övas på dygnet runt. kan det att Arthur utvecklats så pass tidigt göra att han sover extra oroligt?

Michaela sa...

Säkert och sen alla tänder som kommer. Och det är så enkelt för honom att ta sig upp, så lätt att få tag i spjälarna. Men han har ju aldrig sovit bra så tror att små saker påverkar hans sömn jättelätt.

Men jag är van så det är inte så farligt mera...