söndag, maj 9

Morsdag i pojo

Vi alla är i Pojo. Arthur gav en söt morsdagsgåva genom att vakna 20 över 6 (vi sov i vardagsrummet och det var ljust så inte så konstigt) och Micke vakna flunssi och sov vidare så jag fick snällt stiga upp.
Men ändå är jag glad. Är så glad över att vara mamma att int har nåt annat så stor betydelse. Härligt.

Jag kom dessutom in till Uppsala för att studera magisterprogram i utvecklingsstudier. Nu är ju bara frågan om det är vad jag vill studera, ska vi fara och kan jag kanske skjuta upp det med ett år. Svåra frågor.

2 kommentarer:

Sara sa...

utvecklingsstudier, vad betyder det? låter spännande, ivf! :)

Michaela sa...

I Finland sku man nog kalla det u-landsstudier och den engelska benämningen är development studies, så det handlar om klyftan mellan länder, globalisering, demokrati osv.