fredag, maj 14

Hoy

Min käre Arthur har idag för första gången sagt något annat än aaa, ööö, iiiii... Han har börjat säga ababa, abu osv å så sa han apappa när Micke var hemma. Micke bestämde att det var hans första ord och blev så glad så. Försökte förklara att det nog inte mena något specifikt utan betyder lika mycket som abu eller auvauva :)

Sen är också vår älskade son väldigt mammig och famnig. Ska bara vara i famnen och nästan bara också i min famn. Sen biter han mig jättehårt och också kniper och om han tror att han ska bli nedsatt eller till nån annans famn så kniper han ännu hårdare. Vet inte riktigt hur jag ska hanskas med det. Har aldrig skolat ett barn, bara hundar, och åt dem så säger man strängt NEJ. Försöker på samma sak nu, men funkar rätt dåligt.

Köpte också ny bilstol åt Arthur idag. Hittade en begagnad britax two way elite, köpt 2008, för 40 euro. Skojigt var det då jag ringde till killen och det visade sig att han bodde i Malmgård. Den jag köpte den föregående babybilstolen av bodde också i Malmgård.

Sen har vi också varit ute idag. Lite gungande och sandplockande och sen vagnpromenad. Jättesvårt var det att skydda honom mot solen, kommer ju inte alls att kunna sola på sommarn för måste sitta med honom i skuggan. Borde kanske skaffa tält åt honom...

Det var vår dag det. Trevligt att vara tillbaka i stan.

Inga kommentarer: