fredag, maj 21

Snart far vi

Som sagt så ska vi ju bo största delen av sommaren på mammas stuga i Lojo och planen är att flytta dit om lite på en vecka. Imorgon ska vi dit och städa och ta med endel av sakerna. För där behövs ju också barnsäng, matstol, klädförvaring, damsugare, barnvagn...
Det som mest oroar mig är ormarna. Jag tål inte att se dem, jag typ dör av bara det. Och det andra är att jag hela tiden måst springa efter Arthur och se till att han inte stöter på en. För fast nu min mamma påstår att där bara finns snokar, så är det många som säger att de sett huggormar där. Och huggormar och barn är ingen bra kombination.
Nåja, hoppas vi inte stöter på såna. Arthur ska bara få krypa på gräsmattan och upptäcka naturen. Som tur hittades en låda med Mickes gamla kläder i storlek 80, perfekta att ha som landekläder. Ingen skillnad fast han klåttar mat på dem eller får gräsfläckar på knäna.
Inne är han oftast blöjpojke för vi har så hett, men gick till posten med honom i bärväskan så då fick han lite nytvättade gamla kläder på sig. Och det intressanta var att Micke typ bara haft på sig sparkbyxor och t-skjortor, inga bodyn eller byxor.
Han är så jätteduktig att komma ner nuförtiden, han sätter sig alltid ner på huk och går ner, han har aldrig gjort som många barn och bara släppt sig på rumpan utan han far alltid framvägen ner. Och här jagar han kameran.

2 kommentarer:

Jill sa...

Jag kan inte förstå att han blivit så här stor! Tänk så de växer fort.

Michaela sa...

Jag vet. Och fast alla med barn säger att det går så fort så tror man inte ändå det före man själv märker att oj vad fort det går. Han var ju just min minimini baby.