tisdag, maj 18

Sömnkonstigheter

Dethär var min gårdag, förutom då de två sista bilderna. Jag var hemma med sonen och såg på finsk film för första gången på evigheter.

Jag har börjat göra något konstigt i sömen. Arthur somna kvart före 9 och vakna första gången halv 12 (sov nog ren då). Tog honom i famnen och han somna om. Nästa gång jag ser på klockan är den omkring 4 och Arthur ligger mellan mig och Micke och piper efter tutten. Det konstiga är nu att Micke inte tagit honom dit utan jag har gjort det. Utan något minne. Och tanken är ju då att han sku sova i egen säng så länge som möjligt, men om jag inte ens minns att jag lyft honom till vår säng, då kan jag ju inte ens försökt få honom att sova i egen. Nå, hela familjen sov iaf bra och Arthur vakna först kvart före 8, utan att äta något alls på natten. Men dethär är säkert tredje gången jag bara hittar honom i vår säng och då måste jag ändå stiga upp och gå 1,5 meter och ta upp honom och gå tillbaka.

2 kommentarer:

Nonnu Neuloja sa...

Vet du det där har hänt åt mig några gånger också. Så har jag också hållit på allt möjligt konstigt puoliunessa. Försökt laga tuten åt pojeken fast han sover fint osv.
Tycker det är ganska skrämmande :/

Michaela sa...

Faktiskt!