lördag, januari 8

Låda eller ej

Jag kan söka om mammapeng och mammastöd och allt vad det heter från typ 1 vecka sen. Nu är då bara den största frågan. Lådan eller 140 euro. Vi sku säkert få 2010 lådan och detta är nu allt sånt vi kan tänkas ha nytta av:
Tvättbara bh-skydd. Men slutligen inte värt så mycket och har en full låda sen sist och behövdes också sist bara i nån månad.
Tygblöjan sku kunna vara rolig, men jag föredrar ju ändå fickblöjor.
Bok är alltid roligt, men vi har massor och dessutom har vi jollerlarven (som vi faktiskt läst)
Denhär dräkten är fin!
Nagelsaxen har vi tappat, tandborsten likaså och temperaturmätaren gick sönder. Dessutom använder Arthur sin handduk ännu. Likaså täcket.
Dehär var bara så bäst på Arthur. Sku så villa ha ett par till för de gamla är slitna.

Annars har vi alla kläder kvar från sist och lite till. Och detta blir ju inte värt 140 euro, så jag sku kunna köpa det vi behöver och sen ännu en amningsdyna och en större skötväska. Så det lutar nog mot pengar. Men oj vad svårt att bestämma sig, för det är ju så spännande att gå igenom lådan.

5 kommentarer:

Hanna - RamSamSaa sa...

Vi beslöt att inte ta låda. Har ju alla kläder kvar och behöver inte en till vinterhalare eller sovpåse. Där är nog söta kläder de här året och 140e ganska lite, men ja tyckte ändå att de va onödigt att ta lådan.

Hanna - RamSamSaa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Michaela sa...

Vi lutar nog också mot att inte ta, men måste fundera noga så att jag nu inte ångrar mig sen. Och det närmar ju sig med stormsteg för er nu. Vad spännande!

Eva - kakkakaffe.com sa...

Vi hamnade att köpa nytt täcke (finns förstås billigare på Ikea), men här i stan fanns bara Familions babytäcken och det kosta väl nästan 40 euro om jag inte minns helt galet. Sedan köpte vi Finlaysons påslakan till för 25 euro. Handuken såg jag kosta 9,90e häromdagen.

Vad jag alltså ville komma fram till var att de några enskilda sakerna blev överraskande mycket att kosta (vi köpte ju dessutom en ny, mindre halare åt C) och 140 euro inte räckte särskilt långt. Men å andra sidan har vi använt kläderna jättelite och så inte vet jag om jag direkt ångrar att vi inte tagit lådan fler än en gång heller.

Förresten tycker jag Kushiesblöjan är jättebra - det var någon som erbjöd sig att sälja den billigt åt mig och vi använder den som bäst på Celine.

Michaela sa...

Jag tycker att jag hade köpt en kushies aio blöja före Arthur föddes, typ storlek M, men den var helt jätteklumpig och satt jättedåligt och var stel och äcklig så sålde bort den efter en använding. Men tur att dendär är bättre.