tisdag, januari 11

Nytt år

Jag är så glad att familjecentrets familjecafe är öppet igen. Arthur älskar att vara där och han vill att alla andras föräldrar skall läsa och leka för honom, mig glömde han helt bort idag, så jag satt bara och drack te helt i lugn och ro. Härligt med såna ställen!

Annars så har året bytt till 2011 och i år blir jag hoppeligen tvåbarnsmamma och har konstaterat att jag borde börja fundera lite på det (eller så har jag bara haft tråkigt). Har kommit till att det är alltför krånligt att fundera på och att det lättaste sku vara att flytta. Ingen vagn med plats för två barn ryms in i vår hiss och man ryms just och just där med vinterrock, en matkass och en vagn, hur fan ska där rymmas något mera? Till exemepl litet barn i sjal och en vagn, eller litet barn i vagn och Arthur nånstans.
Och hur ska vi sova? Överdrivet svåra frågor. Får väl bara fixa allt sen just då vi är i situationen och inte alls fundera. Men jag är en planerare som vill ha allt klart.

1 kommentar:

puva sa...

höh, sku så gärna gå på familjecafé med parveln men nu är jag en working mom. bu!