lördag, januari 1

Nyåret med 1 åring


Vårt nyår var rätt vanligt, men nog ändå rätt trevligt. På förmiddagen åka jag och Arthur tåg hem till stan, vi har varit i Pojo sen onsdag och hälsat på barn och vänner. På eftermiddagen kom Arthurs farföräldrar på besök och efter det for vi för en kort visit till Lee, som bjöd på härliga snacks. Speciellt Arthur gilla körsbärstomaterna som han satt hela i munnen så att all saft spruta och slutligen spotta han ut halva tomaten. Vi var hemma typ halv 8 och Arthur var trött och gnällig och sku inte äta mera. Försökte i 45 minuter få honom att somna, till och med i vår säng, men det funka inte alls, måst bara ha varit för mycket nytt för liten man under kort tid. Så han satt med och åt vår ofestliga måltid med raketer som flög utanför köksfönstret.
Halv 10 fick jag honom äntligen och somna och så satt vi filmen på. Vi åt lite parfait som jag gjort och så halv 11 gjorde de så ont att hålla upp ögonen och jag hade så kallt. Sängen var ända alternativet för mig.
12 fick jag en nyårspuss och halv 3 vakna jag för att gå på wc och då först var Micke påväg i säng. Lyxigt nyår för oss igen. Nyårslyckorna glömde vi också stöpa fast vi nog köpt allt.

Nästa år ska bli mer kärleksfullt och gladare äktenskapsmässigt sätt. Vi ska börja prata mera och spendera en kväll som vår prat och göra tillsammans kväll. Dessutom ska jag inte äta shoko eller godis i januari, kommer att gå galant då vi har typ 4 askar shoko i skåpet.

Inga kommentarer: