fredag, januari 14

Mitt trevliga paket

Efter att jag tagit en barnförsäkring för ofött barn för 590 euro (!), skickat iväg FPA papper för att få pengar och sökt ut ett trevligt paket från pompoli, träffa jag upp Arthur och Micke på Hagnäs torg. Arthur var mer än eld och lågor över alla traktorer, hjullastare, lastbilar, betongbilar, bussar, spårvagnar och hur glad och virrig som helst.

Inte jag eller Micke hade matlagarlust så vi sket i vårt "inte äta ute i januari grej" och gick till McDonald's. Arthur åt en av Mickes franskisar (för jag hade ju en sidosallad!), 1 tugga hamburgare, 4 äppelbitar och halva mjölken. Och för den som inte vet barnmatmängder så kan jag säga att det är minimalt. Därför kommer nu denna välbeskrivande bild in.

1 timme efter Arthurs hälsosamma middag höll det på att bli mister gnäll igen, så han fick en halv banan, och efter det kom han säkert 5 gånger och tog mig i handen, drog mig till köket och peka på bananskålen. Slutligen hade han ätit 2,5 banan. Det är bara så urgulligt när han tar en i handen för att han vill nåt. Sötaste gullebarnet ju!

Men det jag sku fota alltså var simbyxorna, men Arthur ville tydligen att jag sku fota bananen. Imse vimse simbyxorna kom alltså i paketet, likaså en fuzzi bunz one size och en helt härlig bh/topp grej som också kan användas för nattamning. Jag tänker aldrig ta den av mig mera, har haft sån angst och inträngd känsla i mina bh:n så dethär är riktigt räddaren i nöden, och ändå inte för mera än 13 euro, speciellt då jag tänker använda den konstant resten av graviditeten.

Det är så roligt att beställa från nätbutiker. Jag har iaf varit hur nöjd som helst hela kvällen efter mitt fina paket.

Inga kommentarer: