onsdag, januari 5

Skall inte, vill så gärna

Idag var det dags för andra rådgivningen för denna graviditet. Allt var bra, bra. Överraksningen var störst när jag steg på vågen och bara hade gått upp 200 gram på 15 veckor. Nå, kolla i gamla häfte och tydligen var det först börjande från vecka 23 jag gick upp mina 11 kilon. Så nu är det ju då jag borde börja hålla koll på vad jag sätter i munnen, men eftersom jag var förberedd på 5 kilos viktuppgång känns det som en säger och jag sku bara villa äta en massa gott hela tiden. Jag hatar vågar och vägningar och det får en inte mig alls att må bra. Dessutom sa jag att jag inte gör sockerbelastningstestet. Arthur var inte mega, jag hade inga probelm då, och jag väger endast 2 kg mera än då och då var det inte nödvändigt.

Ett annat vill, vill, skall inte gäller shopping. Vi, eller mera jag, beslöt att vi före resan inte ska köpa nåt extra än mat. Inga kaffen, inga restaurangbesök, inga kläder, inga tidningar. Inget alltså, bara mat. Nå, nu sku jag då villa shoppa lite tygblöjor med knäppen, solhatt åt Arthur för resan, kanske lite kläder åt honom, sen sku jag villa gå på reor, köpa ett par mammaleggings eller bara gå en dag på stan men det innebär ju massa dyra cafebesök och sånt. Bläh.

Så nu får vi bara hållas i närheten av hemmet och busa.

Inga kommentarer: