fredag, januari 28

Reseförberedelser

Inhandlat idag. Det mesta är för ditresan och hemresan. För ditresan behövs iaf pre-moronmål, moronmål, lunch och mellanmål i matväg. Luften är ju så torr i planet så mycket dricka är bra, och fast jag inte annars är en vällingfantast så är det ett perfekt resemellanmål med tex en banan eller smörgås. Till lunch ska jag koka makaroni och ärter.
Och så kom böcker från barnen bokklubb helt perfekt idag! Planunderhållning.

Imorgon klockan 6.20 (på moron!) borde vårt plan lyfta. Idiot-jag tyckte det var en bra ide att flyga så tidigt, undrar vad jag tänkte då... Nå jag ville hellre flyga Finnair som far 6.20 än Thomas Cook som sku fara typ 8.20, och sen var det lite billigare. Så vi får stiga upp 4 imorgon och hoppa i bilen (mammas bil, hon e i Kina och shoppar och kommer på söndag och tar hem den igen) undrar vad Arthur ska tycka om det. Drömmer ju om att han sen somnar i planet och sover lite av den 6 timmar långa flygresan.

Dator tar vi inte med, då sku vi bara sitta vid den och gräla med Micke om vem som får vara där. Så misstänker att det blir vääldigt lite bloggande nästa vecka.

3 kommentarer:

Pia sa...

Ha en riktigt skön resa och njut!

Hanna - RamSamSaa sa...

Trevlig resa! De där Lillefanten böckerna är jätte fina! Vi har också några, men "Äntligen syskon" borde vi nog skaffa.

Michaela sa...

Tack, tack.

Kunde inte bestämma mig för vilken bok som sku vara bäst så tog många av lillefanten, och de verka roliga.