onsdag, januari 12

Bakmissen

Arthur är en så duktig hjälpreda och vill förstås se på när maskinen brummar.
Jag sku aldrig lära mina barn slicka pinnarna, men när det är så sjukt sött när det gör det! Arthur fick smaka lite socker-äggblanding från vispeln och sen sku han bara ha mera, så jag tvätta dem och han demonstrera väldigt fint hur man slickar visplar.

Har skrytit åt några kompisar om mina sjuuuuukt goda chokladmuffins och så bjöd jag dem till oss och sa att jag bjuder på muffins (de kommer imorgon alltså).

Tänkte att jag förbereder mig i tid så jag gjorde dem igår. Eftersom jag själv var väldigt sugen på dem så laga jag 1,5 sats. Big mistake! Nåt gick fel. Hade antingen för mycket mjöl eller för mycket kakao för smeten blev för hård och därför blev muffinsarna inte alls så kladdiga, men nog ätbara och helt ok. Så eftersom jag nu skrytit om dem så fick jag idag laga nya, och idag hade jag inte tillräckligt med ingredienser för hel sats så det blev bara en halva. Så nu har vi 6 heliga muffins som jag hoppas att blev precis så goda som de ska vara.

Och lärdomen. Jo, man ska inte vara glupsk och laga för stor sats.

2 kommentarer:

Sara sa...

jag bakade dina muffins idag, och de var synnerligen delikata! :)

Michaela sa...

Jeeee!