torsdag, augusti 4

Benbrott, amning och nytt hem

Och vad händer här då?

Nå idag föll jag i parken, och riktigt hårt. Jag hade Sander i bärväskan på magen och övervaka Arthurs klätteställningsklättrande och så var det en balk i vägen som jag inte räknat med och så snubbla jag och flög framåt. På nåt under lyckades jag göra så att jag inte landa platt på Sander utan tog i med knän och händer. Och det gjorde så jäkla ont, fick upp båda knäna. Att gå hem var så plågsamt måste bara gråta. Som tur sov Sander och Arthur satt snällt efter att jag skrikit åt honom i parken. Men när det gör ont som fan så kan man inte alltid vara den förstående lugna mamman.

Annars så skiter sig amningen och det är bara mitt fel. Borde ta det lugnt, inte stressa och bara koppla av. Bäst funkar det att amma när jag inte funderar på det, men om jag försöker hållas lugn så blir det till inget. Fick till och med inatt ge flaska när det aldrig börja rinna. Hatar det. Hur ska jag liksom släppa det och sluta stressa över att det inte rinner till (för då gör det det ju inte)?

Och lägenhetsköpet fortskrider. Vi kom överens om nytt pris och så har jag några potentiella remontfirmor klara. Om två veckor gör vi köp och i slutet av september börjar badrummet fixas och så hoppas vi att det är klart i oktober och att vi kan flytta in då. För att ändå minimera på kaoset, stressen och allt organiserande så tar vi lån i banken som var trevlig utan att börja söka lägsta kostnaden och springa till alla banker och sen ska badrummet fixas totalt av utomstående. Men det är nog ännu massa fixande, tex ska vi få lov att göra badrummet. Jag har nog lärt mig så sjukt mycket nytt under de senaste veckorna. Inte undra på att amningen skiter sig. Men är det mera så viktigt att amma?

6 kommentarer:

Linda A. sa...

Dricker du kaffe? Om jag dricker kaffe eller pepsi/cokis är utdrivningsreflexen lika med noll, det håller i sig i minst ett dygn! Är gravid nu och dricker kaffe om morgnarna men måste sluta helt sen när flickan kommer.

Michaela sa...

Jag dricker nog kaffe, men tycker inte det påverkar. Det är när jag är uppspelt som det inte funkar, kan bara inte slappna av då. Så störande.

Och grattis till graviditeten, är det länge kvar?

pia sa...

Näe, jag tycker inte det är så viktigt att amma. Varför stressa över att den skiter sig då det finns alternativ att ta till liksom. Visst är det bekymmersfritt då det funkar, dessutom är det det mest lämpliga födan för små barn och gratis dessutom. Men, huvudsaken är att mamman och barnet mår bra, eller hur? Inte felar de barn något som blivit uppfödda på ersättning heller. Du kan ju bra kombinera båda, amma vissa gånger och ge flaska andra gånger. Inge fel på det enligt mig :)

Katarina sa...

Ta en mini semester, lämna barn o man hemma och ta en shopping tur. Det lugnar massor <3

Grattis till nya huset.

Att amma är mindre sträss än flaskor, då har du ju maten alltid med dig o den är ren och färdigt varm.

Michaela sa...

Pia: Jag är helt av samma åsikt som du, speciellt när det gäller andra människor. Om nån annan sku vara i samma situation sku jag tycka att den är galen som inte ger upp och gör det lättaste. Men det är nåt när det handlar om mig själv som ändå gör att det är så svårt att handla enligt det.

Kati: Minisemester låter lyxigt, men det sku måsta vara till en säng, en gratis säng. Efter våra renoveringar och hemköp och sånt finns det nog inte mycket pengar kvar till nåt annat, och man blir ju så trött av att gå=) Hoppas er lillis tittar fram snart.

Linda A. sa...

Tack! Beräknat datum är 21.11.2011