onsdag, augusti 24

Några timmar så blir allt bra.

När Micke kom hem så dumpa jag ungarna på honom och for iväg. Jag var så på gränsen till flippning att vi var färdigt ute och jag hade ren instruerat honom i telefonen. Sen for jag. I världens konstigaste outfit. Skämdes riktigt när jag tänkte att nån som känner mig sku se mig. Orakade ben, vit fin blommig kjol (sommaren är ju snart slut) med nåt rutigt upptill och slitna riktiga skor (för de andra hade tydligen blivit förstörda i badet). Kände mig så opassande att jag köpte ett par flip flops på rea. Har inte haft nu under sommaren och kan behövas om jag i januari kommer på att vi ska på resa.

Så hängde jag med lite vänner och sen börja jag sakna mina barn så sjukt mycket. Några timmar är vad som behövs. Sen ville jag ha lite cider till kvällen men när jag kolla utbudet i butiken konstatera jag att det ju är sinnessjukt dyrt. Så det blev inget. Hitta sen en skumpa hemma så den väntar nu i frysen. Idag kommer det att sitta bra med ett glas. Bara nu inte flaskan glöms där.

2 kommentarer:

alexandra sa...

Hade en liknande dag förra veckan, kände bara att nuuu måste jag bort.ingen skillnad vart bara jag får vara själv en stund. Tur att dom dagarna har kommit då sambon har kunnat komma hem, annars vore det nog jobbit! :/

Michaela sa...

Skönt att veta att man inte är den enda som har såna dagar. Och jag tror att dagarna kommer då när man vet att den andra kan ta över, för då brister lätt autopiloten som man annars har på.