onsdag, augusti 31

Första smakisen

När jag får en tanke i huvudet kan jag inte släppa det, så nu när jag tänkte mat åt Sander så blev det mat åt Sander. En stor händelse som är värd att uppmärksammas! Såhär gick det till:
Placera babyn med hakklapp på i babysittern. Med sked i handen så att han inte tar min. Har med ett stycke hjälpsam storebror och förstås kamera.
Burkmat utan tillsatt socker. Plommonpure lagar jag inte själv. Mjuk sked. Lite smulor. Pure på skeden med riktning mot beebisen.



Infilmning av hela processen. Grymt hemsk babyplotrig röst och annars också lite konstig. Ingen tittar ändå på sånt. Bara jag då, på min egna blogg.


Nöjd baby!Smutsig storebror som också provsmakat!

Kan ren konstatera att Sander inte heller kommer att ha problem med ätandet.

2 kommentarer:

Lee sa...

Dina söner är nog så söta!

Michaela sa...

I know!