måndag, augusti 1

Ett positivt på det

Och sen ska jag var positiv. Positivt tänkande gör allt bättre.

-Micke tog över allt idag nu på kvällen. Fast det var lite skrik mellan oss så var han idag den som var lugn och hade ansvar för att barnen var någorlunda nöjda. Mig kunde man ju inte räkna med. Jag bara fräste. Så Micke är en positiv grej, inget irriterande.

-Om Sander får ersättning kan andra också sköta honom och jag kan få mera välbehövlig egentid. Med endast Arthur behövdes det sällan, men jag märker att jag faktiskt sku behöva det nu för att orka vara lugn och sansad. Jag måst börja tänka på mig själv också för ingen mår nog bra när jag är så tålamodslös och slut.Nåt jag nu slutligen insett efter snart två år som mamma.

-En badrumsremont konstar. Ja. Men då får vi ett fint badrum, sådant vi gillar och barnen får inga fuktskador. Det är bara pengar och nån månad till kan vi väl bo här.

-Mina barn är bäst och sötast

Inga kommentarer: